MENU
021 32 92 84

Poljička cesta 35, Split

Pedagogija i medijacija u umjetnosti kroz muzejsko-galerijske prostore i vaninstitucionalne inicijative XX. i XXI. stoljeća

Šifra: 177553
ECTS: 3.0
Nositelji: izv. prof. dr. sc. Dalibor Prančević
Izvođači: izv. prof. dr. sc. Dalibor Prančević - Seminar
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:

1. komponenta

Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Seminar 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Cilj predmeta je upoznati studente s različitim oblicima pedagoških programa i medijacije u umjetnosti kroz muzejsko-galerijske prostore i vaninstitucionalne inicijative 20. i 21. stoljeća. Osobiti cilj je prikazati načine na koji se artikulira obrat u domeni kustoskog angažmana ali i korištenju umjetničke medijacije kao oblika multidisciplinarnog kritičkog aparata za sagledavanje postojećih muzejskih i galerijskih programa i događanja. Nadalje, cilj je studentima pokazati i načine kritičkog stava naspram postojećih institucionalnih oblika obrazovanja i to kroz tekstove najprominentnijih mislioca XX. stoljeća i danas (Illich, Ranciere, Morin).
Sva znanja prilagođena su za izvođenje i prezentaciju u formatu srednjoškolskog obrazovanja i nastave odnosno ključna su za strukturiranje i provedbu edukativnih programa i radionica kako u muzejsko-galerijskim prostorima tako i u vaninstitucionalnom okviru.
Ishodi učenja:
  1. Osmisliti, pripremiti i izvoditi određene temate za nastavu likovne umjetnosti u gimnazijama te nastavu srodnih teorijskih predmeta u strukovnim i umjetničkim školama, a referentne na muzejsko-galerijske prostore i vaninstitucionalne inicijative 20. i 21. stoljeća
  2. Planirati i provesti muzejsko-edukacijske projekte u nastavi likovne umjetnosti
  3. Osmisliti i izvesti nastavu likovne umjetnosti u muzejskim i galerijskim institucijama te javnim prostorima i izvaninstitucionalnim kontekstima
  4. Koristiti rezultate istraživanja drugih znanstvenih disciplina u izlaganju i analizi sadržaja iz povijesti umjetnosti, kulturne baštine i vizualne kulture
  5. Procijeniti i primijeniti odgovarajuću metodu i oblik rada s obzirom na određeni nastavni sadržaj i dobnu skupinu učenika
  6. Predložiti, planirati, osmisliti i provesti različite modele projektne, istraživačke i terenske nastave iz sadržaja likovne umjetnosti, vizualne kulture i s njima povezanih međudisciplinarnih sadržaja
  7. Predložiti nove pristupe učenju i poučavanju odabranih nastavnih sadržaja likovne umjetnosti referentnih na muzejsko-galerijske prostore i vaninstitucionalne inicijative
Literatura:
  1. Odgoj za budućnost: sedam temeljnih spoznaja u odgoju za budućnost, Morin, E., EDUCA D.O.O., 2002.
  2. Učitelj neznalica: pet lekcija iz intelektualne emancipacije, Ranciere, J., Multimedijalni institut, 2010.
  3. Curating and the Educational Turn, O'Neil, P., Open Editions/de Appel, 2010.
  4. Život umjetnosti 88-2011 (temat: Imperativ sudjelovanja), Katharina Jedermann (ur.), Kristina Leko (ur.), Institut za povijest umjetnosti, Zagreb, 2011.
  5. Život umjetnosti 85-2009 (temat: Fragmenti kustoskog diskursa), Ivana Meštrov (ur.), Mihaela Richter (ur.), Institut za povijest umjetnosti, Zagreb, 2009.
  6. Documents of Contemporary Art: Education, Allen, F. (ur.), Whitechapel, London, 2011.
  7. Forms of Education: Couldn' Get a Sense of it, Bergman, A., Salinas, A., Borić, I., INCA Press, Seattle, Maribor, 2016.
  8. Radical Museology or What' s 'Contemporary' in Museums of Contemporary Art, Bishop, C., Koenig Books, London, 2013.
  9. Kritički muzej, Pjotrovski, P., Evropa Nostra Srbija, Centar za muzeologiju i heritologiju Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu, 2013.
  10. Muzej u postindustrijskom potrošačkom društvu. Argument za fiziku masa i protiv metafizike prisutnosti, Weibel, P., Informatica musologica 33, Muzejski dokumentacijski centar, Zagreb, 2002.
  11. The Cultural Logic of the Late Capitalist Museum, Krauss, R., October 54, The MIT Press, 1990.
Preporučena literatura:
  1. Museum of the Future, , Bechtler, C. (ur.), Imhof, D. (ur.), JRP / Ringier publisher, 2015.
  2. Museums After Modernism - Strategies of Engagement,, , Pollock, G. (ur.), Zemans, J. (ur.), Blackwell Publishing, 2007.
3. semestar
Obavezni predmet - Redovni studij - Povijest umjetnosti (dvopredmetni); smjer: nastavnički
Termini konzultacija: