Opterećenje:
|
1. komponenta
Vrsta nastave | Ukupno |
Predavanja |
30 |
Seminar |
30 |
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
|
Opis predmeta:
|
Upoznati studente s teorijskim osnovama nužnim za razumijevanje motivacije, socijalizacije u razredu te ih osposobiti za učinkovitu komunikaciju s učenicima i njihovim roditeljima. Upoznati ih s psihološkim aspektima i temeljnim načelima rada s učenicima koji maju posebne obrazovne potrebe
Sadržaj
Psihologijska objašnjenja motivacije: teorije potreba i teorije učenja
Psihologijska objašnjenja motivacije: kognitivističke teorije
Razumijevanje i djelovanje na motivaciju učenika
Komunikacija nastavnika i učenika
Razred kao grupni proces
Vođenje razreda
Škola i učionica kao obrazovni kontekst
Poteškoće u učenju; ADHD
Poteškoće jezika i govora te čitanja/pisanja
Poteškoće u ponašanju i emocionalne poteškoće
Tjelesne poteškoće, mentalna retardacija, autizam
Daroviti učenici
Komunikacija i rad s roditeljima djece s posebnim potrebama
|
Ishodi učenja:
|
- Navesti i objasniti osnovne teorijske koncepte relevantne za razumijevanje motivacije u odgojno-obrazovnom kontekstu
- Odabrati pristup za poticanje i podržavanje motivacije učenika za učenje, ali i u širem kontekstu ponašanja u razredu
- Opisati, objasniti i primijeniti temeljna načela učinkovite komunikacije s učenicima i roditeljima, organizacije razreda kao grupe i kao prostora u kojemu se odvija odgojno-obrazovni proces
- Navesti i objasniti specifičnosti rada s učenicima s posebnim obrazovnim potrebama te opisati zakonski okvir kojemu podliježe takav rad
- Usporediti različite pristupa radu s učenicima s posebnim obrazovnim potrebama, a na osnovu neposrednog iskustvo rada s učenicima koji imaju posebne obrazovne potrebe
|
Literatura:
|
- Psihologija obrazovanja, , Vizek-Vidović, V., Rijavec, M., Vlahović-Štetić, V., Miljković, D., Zagreb: IEP, d.o.o. i VERN, d.o.o., 2003.
- A Beginning Teacher's Guide to Special Education Needs, , Wearmouth, J., New York.Open University Press., 2009.
- Razumijevanje motivacije i emocija, , Reeve, J, Naklada Slap, Jasterbarsko, 2010.
|
Preporučena literatura:
|
- Edukacijska psihologija, , Grgin, T., Jastrebarsko: Naklada Slap., 2001.
- Motivacija, , Rheinberg, F., Jastrebarsko: Naklada Slap., 2004.
|