MENU
021 32 92 84

Poljička cesta 35, Split

Modeli govorne proizvodnje

Modeli govorne proizvodnje

Šifra: 240950
ECTS: 3.0
Nositelji: doc. dr. sc. Mirela Müller
Izvođači: doc. dr. sc. Mirela Müller - Seminar
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:

1. komponenta

Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Seminar 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Temeljitije upoznavanje posebne psiholingvističke teme koja obuhvaća teorije proizvodnje govora koje se mogu svrstati u modularne i teorije aktivacijskog širenja; praćenje vlastitog govora; nastanak te ispravljanje govornih pogreška kao i obavijesnih neprikladnosti
Ishodi učenja:
  1. -usporediti teorije proizvodnje govora koje se mogu svrstati u modularne i teorije aktivacijskog širenja;
  2. -objasniti tri osnovne razine govorne proizvodnje, odnosno obavijesnu, jezičnu i govornu kroz koje prolazi obavijest dok se ne oblikuje govor;
  3. -opisati povratne sprege kojima govornik prati svoju proizvodnju govora, a koje osiguravaju učinkovitost govorne komunikacije te samoispravljanje i dodatno obogaćivanje obavijesnog sadržaja;
  4. -identificirati pogreške i samoispravljanja napravljena u izvedbi te prepoznati je li se poteškoća dogodila na razini konceptualizacije ili je riječ o leksičkim i sintaktičkim, morfološkim i tvorbenim pogreškama koje se događaju na razini formulatora ili je riječ o poteškoćama na artikulacijskoj razini;
  5. -kritički valorizirati znanstvenu literaturu iz područja psiholingvistike, osobito teorije koje se odnose na proizvodnju govora;
  6. -prepoznati razloge koji dovode do pojavljivanja govornih disfluentnosti te ih objasniti u okviru psiholingvističkih procesa govornog planiranja i govorne izvedbe.
Literatura:
  1. Artikulacijska fonetika, Horga, D., i Liker, M., Ibis grafika d.o.o., 2016.
  2. Dynamische Modellierung von Artikulation und prosodischer Struktur, Eine Einführung in die Artikulatorische Phonologie,, Mücker, Doris, Language Science Press, Berlin, 2018.
  3. Mündliche Kompetenz und Bewusstsein beim unterrichtlichen Fremdsprachenlernen, Hoffmann, Sabine, Herausgegeben von Eva Burwitz-Melzer, Wolfgang Hallet, Jürgen Kurtz, Michael Legutke und andere, Narr Verlag, 2014.
3. semestar
Izborni predmeti 2. godina diplomski studij - Redovni studij - Njemački jezik i književnost (dvopredmetni); smjer: nastavnički
Termini konzultacija: