MENU
021 32 92 84

Poljička cesta 35, Split

Likovni izraz u ranom i predškolskom odgoju 2

Šifra: 120220
ECTS: 5.0
Nositelji: izv. prof. dr. sc. Marija Brajčić
Izvođači: Mia Mijaljica - Vježbe u praktikumu

izv. prof. dr. sc. Marija Brajčić - Seminar
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:

1. komponenta

Vrsta nastaveUkupno
Vježbe u praktikumu 30
Predavanja 15
Seminar 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta: Pripremanje studenata za kritičku i kreativnu analizu sadržaja metodičko-praktične aktivnosti iz likovne kulture sa stručnog i metodičkog stajališta, za pronalaženje zanimljivih i odgovarajućih motiva - poticaja za likovno izražavanje i stvaranje, korelacijski pristup u planiranju i izvođenju metodičko praktične likovne aktivnosti. Razvijanje kreativnog i kritičkog mišljenja, istraživačkih sposobnosti za organizaciju odgojnog konteksta i pristupa u cilju poticanja likovnog izražavanja i stvaranja u ranom i predškolskom odgoju.
Sadržaj predmeta:
1. Planiranje likovnih aktivnosti u integriranom kurikulumu
2. Planiranje metodičko-praktične likovne aktivnosti
3. Pismena priprema za metodičko-praktičnu likovnu aktivnost
4. Vrednovanje dječjih likovnih radova
5. Rad s darovitom djecom
6. Rad s djecom s posebnim potrebama
7. Likovne aktivnosti u muzejskom okruženju
8. Design u likovnim aktivnostima
9. Predškolsko dijete i likovno djelo
10. Estetsko uređenje prostora
11. Dječje likovne izložbe
12. Likovni kutić u dječjem vrtiću
13. Pripremanje, realiziranje i analiziranje javnih predavanja studenata
Ishodi učenja:
  1. Osmisliti likovnu aktivnost u dječjem vrtiću.
  2. Izraditi pripremu za metodičko praktičnu likovnu aktivnost.
  3. Realizirati likovnu aktivnost u vrtiću.
  4. Razlikovati, prepoznati i vrednovati dječje likovne uradke.
  5. Razviti senzibilitet za rad s darovitom djecom i djecom s posebnim potrebama-
  6. Prezentirati djeci umjetničko djelo unutar likovne aktivnosti u vrtiću.
  7. Sudjelovati u estetskom uređenju prostora u dječjem vrtiću.
  8. Analizirati javna predavanja studenata.
Literatura:
  1. Metodika likovne kulture djece rane i predškolske dobi, Herceg, L., Rončević, A. i Karlavaris, B., Alfa, Zagreb, 2010.
  2. Učimo gledati: Priručnik likovne kulture za nastavnike razredne nastave, Volumes 14., Huzjak, M., Školska knjiga, Zagreb, 2007.
  3. Dijete i likovna umjetnost, doživljaj likovnog djela, Brajčić, M., Kuščević, D., Filozofski fakultet u Splitu, Split, 2016.
  4. Dječji vrtić, zajednica koja uči, Slunjski, E, SM naklada, Zagreb, 2008.
  5. About Looking, Berger, J., Bloomsbury Paperbacks, London, 2015.
  6. A child and the art in the first and the second grade of the primary school, Kuščević, D., Brajčić, M., Matijašević, I., Journal of Elementary Education, 2,3, 2009.
  7. Child and the Work of Art, Brajčić, M.,Kuščević, D., European Journal of Social Sciences Education and Research. Volume 8 No. 1., 2016.
  8. Learning at the Museum, Brajčić, M., Kovačević, S., Kuščević, Croatian Journal of Education. Vol: 15, 2013.
Preporučena literatura:
  1. Dječja likovna kreativnost: od prve do desete godine života, , Brešan, D., Učiteljski fakultet u Osijeku, Osijek, 2008.
  2. Likovno stvaralaštvo kao estetsko odgojni sadržaj, , Grgurić, N., Institut za pedagogijska istraživanja Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, 1986.
  3. Visual Preferences of Young School Children for Paintings from the 20th Century, , Kuščević,D., Kardum G., Brajčić, M., Creativity Research Journal. 26, 3, 2014.
Preduvjeti za:
Upis predmeta :
Položen : Likovni izraz u ranom i predškolskom odgoju 1
5. semestar
Obavezni predmet - Redovni studij - Rani i predškolski odgoj i obrazovanje
Termini konzultacija: