Opterećenje:
|
1. komponenta
Vrsta nastave | Ukupno |
Predavanja |
15 |
Seminar |
15 |
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
|
Opis predmeta:
|
Implementiranje osnovnih znanja o dramskoj književnosti i kazalištu za djecu. Student će moći osvijestiti i razumjeti važnost predmeta Drama i kazalište za djecu i mogućnosti koje upoznavanje djeteta s kazališnom umjetnosti nudi u odgoju.
1. Povijesni pregled drame i kazališta za djecu.
2. Teorije kazališta za djecu.
3. Dramske vrste i žanrovi.
4. Značajke kazališne umjetnosti za dijete.
5. Kazalište u spoznajnom, socijalnom, emocionalnom i kreativnom razvoju djeteta.
6. Dramska pedagogija.
7. Je li svrha kazališta za djecu odgoj buduće publike za kazalište?
|
Ishodi učenja:
|
- procjenjivati estetske vrijednosti kazališne predstave i/ili drame za djecu te razviti sposobnosti stavljanja u širi kontekst pojedinih produkcija ovog tipa
- definirati osnovne teorije drame i kazališta za djecu
- kritizirati i uspoređivati osobne stavove o kazališnoj predstavi s mišljenjima drugih
- primjenjivati i pokazivati osnovne elemente kazališne umjetnosti u radu s djecom
- planirati sadržaje povezane sa scenskom kulturom i pripremom djece za odlazak u kazalište
- interpretirati osnove dramske pedagogije
- primjenjivati dramsku pedagogiju u predškolskom odgoju i služiti se njome
|
Literatura:
|
- Uvod u teatrologiju, , Batušić, N, Zagreb: Grafički zavod Hrvatske, 1991.
- Dramske igre za djecu predškolske dobi : (priručnik za odgojitelje)., , Perić Kraljik, M, Osijek: Učiteljski fakultet, 2009.
- Uvod u suvremenu teatrologiju, , Senker, B, Zagreb: Leykam international, 2010.
- Koliba pod hrastom : zbirka igrokaza za djecu, , Željeznjak, M, Zagreb: Hrvatsko društvo književnika za djecu i mlade, 2016.
|
Preporučena literatura:
|
- Tradicijska kazivanja i scenski izraz djece predškolske dobi, , Vidović Schreiber, T.-T., Školski vjesnik : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu, vol. 64, no. 3., 2015.
- Metodički pristupi scenskoj kulturi, , Vigato, T., Zadar: Sveučilište u Zadru, 2011.
|