Ivana Čapeta Rakić
Zvanje: izvanredni profesor
Konzultacije su moguće individualno i po dogovoru svakim radnim danom uz prethodnu najavu elektroničkom poštom na icapeta@ffst.hr
prijediplomski
diplomski
doktorski
Ivana Čapeta Rakić stekla je akademski naziv diplomirane restauratorice–konzervatorice na specijalističkom usmjerenju za konzervaciju-restauraciju štafelajnog slikarstva i polikromirane drvene skulpture na Umjetničkoj akademiji Sveučilišta u Splitu. Poslijediplomski doktorski studij povijesti umjetnosti pohađala je na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, gdje je 2011. godine obranila disertaciju pod naslovom Djela radionice Santa Croce na istočnoj obali Jadrana.
Za iznimna postignuća tijekom studija nagrađena je Dekanovom nagradom, a kao poslijediplomantica dobila je stipendiju za izvrsnost u području humanističkih znanosti, koju joj je dodijelio Rotary Club Split.
Tijekom akademske godine 2011./2012., zajedno s kolegicom Ivanom Meštrov, pokrenula je pri Odsjeku za povijest umjetnosti izvannastavni program Kolosijek H6, u sklopu kojega je sa studentima sudjelovala u osmišljavanju i postavljanju izložbi te u pisanju i objavljivanju stručnih osvrta i kritika. Projekt FFWD – Utorkom u Galeriji, u čijem je okviru djelovao Kolosijek H6, dobio je posebnu nagradu Slobodne Dalmacije za izniman doprinos umjetnosti.
U okviru programa Erasmus+ održala je niz predavanja na sljedećim institucijama: Filozofski fakultet Sveučilišta u Ljubljani (svibanj 2015.), Facultad de Geografía e Historia Sveučilišta UNED u Madridu (svibanj 2017.), Università di Macerata (studeni 2017.) te je u okviru istoga programa boravila na stručnom usavršavanju na Facultad de Filosofía y Letras Sveučilišta u Granadi (listopad 2018.).
Dobitnica je više istraživačkih potpora koje su joj omogućile višekratne boravke u Veneciji (Fondazione Giorgio Cini) i Firenci (Kunsthistorisches Institut).
Istraživački interes Ivane Čapete Rakić usmjeren je na likovne umjetnosti kasnog srednjeg i ranog novog vijeka, s posebnim naglaskom na ikonografiju i ikonologiju. Objavljuje znanstvene i stručne radove u domaćim i međunarodnim časopisima i zbornicima. Autorica je jedne autorske knjige, bila je gostujuća urednica 15. broja časopisa IKON, a s Giuseppeom Capriottijem (UNIMC) uredila je jednu znanstvenu knjigu objavljenu kod izdavačke kuće Brepols. Dosad je objavila 28 znanstvenih i stručnih radova u domaćim i inozemnim publikacijama.
Za svoj znanstveni rad nagrađena je Nagradom Filozofskog fakulteta u Splitu za 2021. godinu, a 2025. godine primila je Posebnu nagradu dekanice za sudjelovanje u COST projektu IS-LE, koji je nagrađen europskom nagradom Europa Nostra.
Svoja znanstvena istraživanja redovito prezentira na međunarodnim i domaćim znanstvenim skupovima.
Izlaganja na kongresima i pozvana izlaganja:
Il libro illustrato del Rosario e l’alterità religiosa, međunarodni kongres Oltre le frontiere. Immagini dell'alterità nella cultura grafica ed effimera, dall'invenzione della stampa ai giorni nostri, Università di Macerata, Italija, 3.–4. 4. 2025.
Ivana Čapeta Rakić – Klara Ćapalija, From London to Venice: Editions and Illustrations of the Book History of the Present State of the Ottoman Empire, pozvano izlaganje, Altri contesti. Immagini di Turchi e di Mori in Europa, Genova, Italija, 5.–6. 12. 2024.
L’immagine controversa degli ebrei. Il caso della chiesa parrocchiale di San Giorgio a Laurana, pozvano izlaganje, Immagini controverse. Un framework per un approccio inclusivo e interdisciplinare al patrimonio transculturale, Macerata, Italija, 17.–18. 6. 2024.
Ivana Čapeta Rakić – Klara Ćapalija, Representative Examples of the Islamic Material Culture in the Eastern Adriatic, Un mar de objetos, un mar de personas. Musulmanes y cristianos en el Mediterráneo de las edades Media y Moderna, Toledo, Španjolska, 18.–19. 5. 2023.
Tra turcofilia e turcofobia nell’arte adriatica, pozvano predavanje, La alteridad en el arte: imágenes y estereotipos del "altro", Granada, Španjolska, 13. 1. 2023.
The Image of Blackness and the Black in the Late Medieval and Early Modern Dalmatian Art, međunarodna konferencija Settlement of Muslim Black Slaves in Europe during Early Modern Times, Valletta, Malta, 27. 9. 2022.
Cristiani e musulmani nel Mediterraneo. La parola alle immagini, 4. Festival della storia, Ancona, Italija, 22.–25. 9. 2022.
Da san Domenico liberati: Fortune and Iconography of Miracles Mediated by Soriano's Acheiropoieta, Renaissance Society of America, Dublin, Irska, 30. 3.–2. 4. 2022.
Konzervatorska djelatnost Ljube Karamana u Splitu, znanstveni skup Ljubo Karaman, pedeset godina poslije, Split, Hrvatska, 23.–24. 9. 2021.
From Explicit to Implicit: Christian Alliances and the Iconography of the Madonna of the Rosary in the Venetian Territories, kongres Lepanto, cinco siglos después. Imágenes, narrativas y contextos, León, Španjolska, 16.–17. 9. 2021.
Ivana Čapeta Rakić – Giuseppe Capriotti, An Inquiry into the Image of Jews in 15th-century Istria: The Iconography of the Jewish-Christian Dispute, 15th International Conference of Iconographic Studies, IKON, Rijeka, Hrvatska, 10.–11. 6. 2021.
Mnemosyne e la S(c)ultura dell Quattrocento Dalmata, Le Marche e l’Adriatico nel Quattrocento. Arte e architettura tra eredità gotica e Rinascimento dell’antico, Macerata, Italija, 28.–29. 4. 2021.
Christian-Muslim Relations through the Prism of Dominican Iconography in the Venetian Republic and Beyond, Durham, UK, 22.–24. 7. 2019.
Images and Perception of Muslims in Printed Books of Croatian Authors, Figure dell’alterità religiosa. Immagini dell’Islam. Incontri e scontri. Da Lepanto a Matapan, Genova, Italija, 6.–8. 6. 2018.
Ivana Čapeta Rakić – Valentina Živković, Maternal Pain in Miracle Scenes as a Part of the Catholic Propaganda in the Late Medieval and Early Modern Period, 12th International Conference of Iconographic Studies, IKON, Rijeka, Hrvatska, 31. 5.–1. 6. 2018.
Ottoman Dress as an Iconographic Element in Venetian Painting of the Sixteenth Century, međunarodna konferencija INTERWOVEN: Dress that Crosses Borders and Challenges Boundaries, London, UK, 27.–28. 10. 2017.
The Constellation of Hercules and His Struggle with the Nemean Lion on Two Romanesque Reliefs from Split Cathedral, Celebrating Hercules in the Modern World, Leeds, UK, 7.–9. 7. 2017.
The Catholic Church and Religious Enemies in the Iconography of the Visual Narratives in the Cathedral of Split, Il mito del ‘nemico’: I volti mutevoli dell'Altro e la costruzione delle identità europee, Bologna, Italija, 8.–9. 6. 2017.
Ottomans in Venetian Narrative Paintings: Hybridization and Exchange of Identities. A Few Case Studies, pozvano izlaganje, Antes del orientalismo: Las imágenes del Islam en la Península Ibérica (siglos XV–XVII) y sus conexiones mediterráneas, Madrid, Španjolska, 18.–19. 5. 2017.
Distinctive Features Attributed to an Infidel. The Political Propaganda, Religious Enemies and the Iconography of Visual Narratives in Renaissance Venice, Renaissance Society of America, Chicago, SAD, 30. 3.–1. 4. 2017.
Le opere dei Santa Croce sulla costa orientale dell´Adriatico, pozvano izlaganje, I Santacroce. Una famiglia di pittori del Rinascimento a Venezia, San Pellegrino Terme (BG), Italija, 15. 10. 2016.
Building and Reconstructing Public Monuments for Tourist Photography; a Few Case Studies from the Cities in Dalmatia under the Protection of UNESCO, konferencija Enhancing Sustainable Tourism in Adriatic-Ionian Region through Co-creation, Macerata, Italija, 15.–16. 9. 2016.
Ivana Čapeta Rakić – Giuseppe Capriotti, Two Marian Iconographic Themes in the Face of Islam on the Adriatic Coast in the Early Modern Period, 10th International Conference of Iconographic Studies, Rijeka, Hrvatska, 2.–4. 6. 2016.
Some Considerations about the Iconography of Two Romanesque Reliefs from the Cathedral in Split, 51st International Congress on Medieval Studies, Kalamazoo, Michigan, SAD, 12.–15. 5. 2016.
Islamic Art, Culture and Political Iconography in the Works of Two Venetian Renaissance Painters – Girolamo and Francesco da Santa Croce, Othello's Island Conference, Nicosia, Cipar, 17.–20. 3. 2016.
Radionica Santa Croce, znanstveni skup Majstorske radionice u umjetničkoj baštini Hrvatske, Dani Cvita Fiskovića, Orebić, Hrvatska, 4.–7. 10. 2012.
La visione del frate domenicano Lorenzo dalla Grotteria e gli echi dell´iconografia del miracolo di Soriano in Dalmazia, International Conference of Iconographic Studies, Rijeka, Hrvatska, 31. 5.–1. 6. 2012.
Tragom lapidarnih razglednica Anđele, Horvat – Anđela Horvat i Kruno Prijatelj, znanstveni skup posvećen stotoj obljetnici rođenja Anđele Horvat (1911.–1985.), Zagreb, Hrvatska, 10.–11. 11. 2011.
Globalizacijski procesi i kulturna baština, Stručni skup školskih knjižničara, Split, Hrvatska, 27. 11. 2009.
Bellini grupa tepiha u slikarstvu istočne obale Jadrana, 3. kongres hrvatskih povjesničara umjetnosti, Zagreb, Hrvatska, 25.–27. 11. 2010.
Iconografia della Madonna nel polittico di Girolamo da Santa Croce nella chiesa francescana di Košljun, International Conference of Iconographic Studies, Rijeka, Hrvatska, 21.–22. 5. 2009.
Članica je Hrvatske sekcije Međunarodnog instituta za restauriranje povijesnih i umjetničkih djela (International Institute for Conservation of Historic and Artistic Works, IIC - Croatian group)
Renaissance Society of America (RSA)
Društva povjesničara umjetnosti Hrvatske (DPUH)
Književnog kruga Split
veljača 2025. - danas. Suradnica na europskom kompetitivnom projektu Print Culture and Public Spheres in Central Europe 1500–1800 (COST CA23137). Voditeljica projekta: Mona Garloff (Universitat Innsbruck)
listopad 2024. - danas. Suradnica na europskom kompetitivnom projektu Participation through Prayer in the Late Medieval and Early Modern World (COST CA23143). Voditelj projekta: Desplenter Youri (Ghent University)
27/06/2023. - rujan 2024. Suradnica na projektu Sveučilišta u Macerati: CO-IMA, Controversial Images. A Framework for an Inclusive and Interdisciplinary Approach to Transcultural Heritage. Voditelj projekta: dr. sc. Giuseppe Capriotti (Universita di Macerata, Italija)
01/06/2020. do 30/06/2023. Suradnica na španjolskom nacionalnom projektu: PID2019- 105070GB-I00. IMPI2: Antes del orientalismo: Figuras de la alteridad en el Mediterráneo de la Edad Moderna: del enemigo interno a la amenaza turca (Before Orientalism: Images of the Otherness in the Early Modern Mediterranean: from the internal enemy to the Turkish threat.) voditelj projekta dr. sc. Borja Franco Llopis (UNED, Madrid)
2019. - 2023. Suradnica na europskom kompetitivnom projektu: Islamic Legacy: Narratives East, West, South, North of the Mediterranean (1350-1750) (COST CA18129), voditeljica WG3 skupine unutar projekta. Glavni voditelj projekta: dr. sc. Antonio Urquisar Herrera (UNED, Madrid)
2017. - 2019. Suradnica na španjolskom nacionalnom projektu: Antes del orientalismo: Las imágenes del musulmán en la Península Ibérica (siglos XV-XVII) y sus conexiones mediterráneas (HAR2016-80354-P. IMPI.), voditelj projekta dr. sc. Borja Franco Llopis (UNED, Madrid)
2016. suradnica na projektu: Usklađivanje studijskih programa iz područja društvenih i humanističkih znanosti s potrebama tržišta rada (HR3.1.15-0008) tj. elementu projekta: Izrada prijedloga standarda kvalifikacija za studijske programe Povijesti umjetnosti. Nositelj projekta Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, voditelj projekta dr.sc. Dragan Bagić (FFZG)
Od 2007. do 2014. godine bila je znanstvena je novakinja na znanstvenom projektu MZOŠ-a Istočnojadranske umjetničke teme: umjetnost, politika, maritimno iskustvo (244-2440820-0794), voditeljice prof. dr. sc. Ivane Prijatelj Pavičić (FFST)
2021. - danas, Filozofski fakultet u Splitu, izvanredna profesorica
2016.- 2021., Filozofski fakultet u Splitu, docentica
2011.- 2016. Filozofski fakultet u Splitu, znanstvena novakinja-viša asistentica
2007.-2011. Filozofski fakultet u Splitu, znanstvena novaknja-asistentica
2003.-2007. Hrvatski restauratorski zavod, suradnik restauratora-konzervatora
streljaštvo, 10 m zračni pištolj i 25 m malokalibarski pištolj (streljački klub Centar Split)