- compare traditional and modern teaching of the Croatian language and literature
- discern intra- and inter-subject correlations
- explain theoretical basis for teaching initial reading and writing, classes of the Croatian language, spoken and written expression and literature
- employ principles, teaching methods and classroom techniques and aids in teaching beginners reading and writing of the Croatian language, linguistic expression, literature and media coverage.
- plan class period of beginners reading and writing, Croatian language, spoken and written expression, literature and media culture
- work out a methodical specimen for the selected teaching unit
- present to fellow-students the teaching unit planned out
- break down the planned out teaching units of beginners reading and writing, Croatian language, spoken and written expression, literature and media culture
- assess the planned teaching units of beginners reading and writing, Croatian language, spoken and written expression, literature and media culture
|
-
Kad kraljevna piše kraljeviću, Čudina-Obradović, Mira, 2000.
-
Metodika književnoga odgoja, Rosandić, Dragutin, Školska knjiga, 2005.
-
Teorija i praksa nastave hrvatskoga jezika 1, Težak, Stjepko, Školska knjiga, 1996.
-
Jezično izražavanje u nastavi hrvatskoga jezika. Pisanje, Visinko, Karol, Školska knjiga, 2010.
-
Nacionalni okvirni kurikulum, Nacionalni okvirni kurikulum, Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa, 2010.
-
Nacionalni kurikulum nastavnoga predmeta Hrvatski jezik, Nacionalni kurikulum nastavnoga predmeta Hrvatski jezik, 2016.
|
- Od usvajanja do učenja hrvatskoga jezika, , Aladrović Slovaček, Katarina, Alfa d.d, 2019.
- Metodički pristup početnom čitanju i pisanju na hrvatskom jeziku. Priručnik za učiteljice/učitelje uz početnicu `Prvi koraci`, , Bežen, Ante, , 2005.
- Budinski, Vesna: Početno čitanje i pisanje na hrvatskom jeziku, , Budinski, Vesna, Profil-Klett, Učiteljski fakultet, Zagreb, 2019.
- Metodika Hrvatskoga jezika u razrednoj nastavi, , Lazzarich, Marinko, , 2017.
- Hrvatski književnici u nastavi, , Nemeth-Jajić, Jadranka, , 2011.
- Igrokaz u razrednoj nastavi, , Nemeth-Jajić, Jadranka i Dvornik, Dijana, časopis Hrvatski, 2008.
- Komunikacijom do gramatike, , Pavličević-Franić, Dunja, , 2005.
- Jezične igre za velike i male, , Peti-Stantić, Anita i Velički, Vladimira,, , 2008.
- Kako pomoći djetetu s teškoćama u čitanju i pisanju, , Posokhova, Ilona (ur.), , 2000.
- Učenik i lirika, , Šabić, Ana Gabrijela, , 1991.
- Dječja priča: povijest, teorija, recepcija i interpretacija, , Visinko, Karol, , 2005.
- Poezija u zrcalu nastave, , Zalar, Diana, , 2002.
|